placering af bindinger..

Latest post 02-15-2010 15:45 by Anonymous. 2 replies.
  • 02-09-2010 11:00

placering af bindinger..

Hej derude. Jeg har kørt på snowboard i en 6-7 år efterhånden, og er blevet ganske god til det - med venstre fod forrest.. Nu vil jeg gerne tage skridtet videre og lære at køre med højre fod forrest.. Men mit spørgsmål er så: skal mine bindinger stå på en speciel måde for at gøre dette nemmere?

Som det ser ud nu, har jeg venstre fod pejet lidt fremad, og højre fod mere lige på brættet (stadig en smule frem).. Hvad ville være mest optimalt og nemmest at lære, hvis jeg vil kunne køre "begge veje"?

Håber mit spørgsmål giver mening :)

• 02-09-2010 20:32 In reply to

Re: placering af bindinger..

Sørg for at dine bindinger er placeret centralt omkring midten af boardet, eller at din bageste (venstre) fod er lidt længere tilbage.
    Vinklen på bindingerne er meget individuelt. Selv kan jeg godt lide at køre "Duck-foot" hvor begge fødder peger ud af - hver sin vej, og altså væk fra kroppen. det gør at man også kan skifte mellem at køre regular (venstre fod forrest) og goofy (højre forrest).

• 02-15-2010 15:45 In reply to

Re: placering af bindinger..

Jeg sætter begge mine næsten vinkelret på. Den venstre drejet lidt frem (ca. 10 grader) , men ellers bare lige på.

Page 1 of 1 (3 items) | RSS